Monday, April 09, 2007

Chemistry In Life Thirty-third Edition

Munya~n! Welcome back to Chemistry in Life. This time, I have so much things to share with you. Besides the usual report of Formula 1 and ‘Another View of Myu-chan’, I also wanna share ’50 People I Loved The Most’ and some results I take from online quizzes.

Of course, this edition is gonna be a long one. So, just enjoy~! *g*

Oh, just an addie... ‘In Love with Michael Schumacher’ will be up next edition. ^^

ANOTHER VIEW OF MYU-CHAN
*Indonesian mode ON*
22 Maret 2007

Yah.. Hari Kamis lagi. Artinya, saya harus asistensi lagi, dan... Pak Rukman 'curhat' lagi. Hihi.

Sebenernya bukan curhat sih, lebih tepat dibilang sharing. Jadi gini, Myu kan lagi baca-baca majalah tentang Tokyo Institute of Technology sambil ngobrol ama Keni dan Sisi (yah, asisten-asisten tukang ngobrol... :P). Tiba-tiba bapak-nya datang, terus spontan Keni bilang, 'Pak, mau ngembaliin buku, tapi masih dibaca...' *blink-blink*

Pak Rukman sih langsung duduk aja, di kursi, terus nanya ini-itu ke Keni sama Sisi, akhirnya cerita-cerita soal beberapa profesor di TIT. Mulai dari profesor, sampai akhirnya ke topik penelitian, yang tentu... Masih berhubungan sama profesor.
Yang paling menarik, Pak Rukman cerita kalau ada topik atau bidang yang bagus, tapi orang Indonesia belum ada yang masuk ke bidang itu. Bagus, bener-bener bagus, tapiiiii... 'Profesor-nya agak keras. Jadi kalau mau kerja sama dia, ya... Kerjanya mirip-mirip kerja rodi.'

*gubrak*

Yah, spontan Myu tanya ke Keni, 'Keni.. Keni mau kerja rodi?'. Wikikik. Untung bapak-nya masih ada, kalau ga, ga tau deh ekspresinya Keni kaya gimana.. *kabur sebelum ditimpuk*

Dari topik penelitian, pindah ke bahasa... Dan dua orang asisten tersisa punya masalah yang *hampir* sama. Belum bisa baca huruf Kanji.. Padahal semua petunjuk jalan di sana pakai huruf Kanji atau kana... *hiks* Kalau kana semua sih mending.. Ini pakai huruf Kanji. Cape deh.

Pindah lagi... sekarang ke curhat-nya. Kata Pak Rukman, kalau di Jepang, mahasiswa S2 dan S3 itu ga ada yang namanya liburan musim panas. Jadi, kuliah di musim panas itu menderita, soalnya suhu di sana bisa sampai 37 derajat Celcius. OMG. Anak sekolah dan mahasiswa S1 itu enak... --;

Trus, katanya, Jepang itu bisa dibilang negara paling aman di dunia. Jam berapapun kita keluar rumah, selalu ada orang lalu-lalang. Nah, di Jepang, orang kuliah, terutama S2 atau S3, itu sering ikut seminar. Kadang bisa di Jepang aja, kadang bisa ke luar negeri, kalau laboratorium-nya kaya. Nah, Pak Rukman kebetulan dapat lab yang lumayan kaya, jadi sempat pergi ke Amerika. Ke Boston, kalau ga salah. Ternyata, di Amerika itu sama seperti di Indonesia. Kotanya bisa aja besar, tapi tetap aja, kumuh. Bahkan hotel yang dia tempati juga kumuh. Udah gitu, kalau udah maghrib di sana, keluar rumah itu udah takut.
Habisnya, udah gelap, sepi, dan berbahaya. Yah, tau lah...

Jadi Myu ama Keni berkesimpulan, film-film di TV itu bohong semua... Penipuan.*g*

O ya, dan Pak Rukman sempat cerita soal penelitian protein.. Yah, apa (lupa) protein gitu... Dan mencontohkan hasil penelitiannya gini, 'Ya, molekul(inti)nya sebesar kamu (sambil nunjuk Myu), terus muter-muter molekul yang ukurannya *jauh* lebih besar.'

*gubrak* Tentu saja, Myu dengan suksesnya sweatdrop. Untung ga pingsan...

O ya, PERINGATAN! Kalau Anda sudah melamar untuk program graduate di Jepang, sudah mengusulkan topik ke satu professor dan diterima, JANGAN pindah 'professor'! Kalau berani, jangan harap Anda diterima lagi. Anda ga bakalan diterima, di seluruh Jepang. *g* Kowaiii~~~~

23 Maret 2007

Baca komentar Kimi soal balapan di Australia... Dia bilang, waktu dia sempat melebar ke samping sepuluh lap terakhir, dia itu hampir ketiduran. Yah, betul! Hampir ketiduran. Dan waktu dia sadar, dia ngerasa ada yang bilang, 'Hei, bangun!'. Astaganaga.

Trus, katanya, Kimi sekarang lebih banyak senyum di Ferrari ketimbang McLaren. Mirip, sama Raidiese. Dua-duanya Ice Man, dan dua-duanya lebih banyak senyum setelah pindah. Kalau Kimi pindah tim, Rai sih.. Pindah ke seri berikutnya dari game. *kabur sebelum digeplak*

Mampir ke blog Ambu... Ada tentang Lewis Hamilton. Yang menarik buat Myu, ada fotonya yang mirip sama foto Abang Fernando beberapa waktu yang lalu.. Bedanya, Hamilton mah ga liat-liat... Hihihi.

Trus, Ambu curhat soal GP Aussie. Katanya, sirkuit Albert Park mau dipakai malam hari buat GP Formula 1. Artinya, GP Australia mau diadakan malam hari, biar orang-orang Amerika sama Kanada bisa lihat balapannya pagi. Dan, kabarnya, ada yang usul biar diadain di Singapura aja.

Mau tahu Miyu komen gimana?

"Zzz. Masa GP Aussie mau diadain malem?

Trus GP Malay gimana? Malem juga?

Dasar orang Amerika geblek. Hihi.

Btw, emang geblek sih. Mereka maunya nonton siang mulu, nah kita, GP Amrik ama Kanada dibela-belain nonton malem. Begadang,
bahkan Myu pernah ga tidur gara2 nonton itu. Zzz.

Btw lagi, soal sirkuit di Singapura, setau Myu sih ga ada, tapi mungkin mau dibikin.. Ga tau lagi deh.

Dan sirkuit Albert Park itu asalnya emang mau jadi taman, hence the name. Tapi kok Miyu lebih suka yang gitu yah, daripada
sirkuit yang jalanan mulu dan ga ada pemandangan.."


Ya iya, lah. Buat Myu, kalau monoton jalan doang, ga ada pemandangan juga amit-amit. Apalagi yang jalanan doang, dan sempit kaya sirkuit di Monaco. Euh...

Yah, nanti disambung kapan-kapan deh. Banyak yang perlu diomongin soal sirkuit..

24 Maret 2007

Pas naik angkot sepulang dari mengajar Lily, tiba-tiba ada pengamen. Empat. Cuma, yang satu ini lumayan keren. Percaya atau ga, mereka memainkan lagu-nya Bond, Victory, tapi ada sedikit variasinya. Kalau Bond total pakai alat musik gesek, macam biola, violin, cello, dst... Ini yang dua pakai biola, yang satunya pakai gitar, satunya lagi, pakai semacam kendang atau apa gitu... Yah, itu deh. Yang bikin Myu kagum, harmoni kendang sama alat musik lainnya itu, bisa dikatakan, bagus. Dan lagunya bener.

Tanpa pikir panjang, Myu sikut-sikut tangan Ryorin, trus bilang (setengah bisik-bisik), 'Lagunya keren.'

Dan Ryorin yang biasanya males ngasih uang ke pengamen, sekarang ngasih...

Sayang, ga semua pengamen kaya gitu. Niat. Biasanya, main gitarnya asal. Udah gitu, kalau nyanyi, nyanyinya dengan suara sumbang dan ga jelas.

Lebih Myu sayangkan lagi, yang keren macam tadi itu ga ada yang memperhatikan. Padahal mereka bisa jadi band musikal terkenal lho. Atau kalau yang nyanyi, bisa jadi penyanyi yang ternama. Tapiiiiii~ kok ga ada yang mau niat dan memperhatikan ya?
Payah.

27 Maret 2007

Ujian Kimia Anorganik, dan tentu... Kacau. Bayangkan, saya cuma ingat tentang orbital, massa-inti-efektif, dan struktur kristal. Masalahnya, saya salah menggambar struktur waktu ujiannya. Ketukar dengan suksesnya. T.T

Lebih parah lagi, saya lupa ngitung densitas itu gimana... T.T

28 Maret 2007

Rabu dan Jumat itu adalah Hari Pengangguran buat saya. Jadi, ngapain kalau ga onlen, online, dan oneline---? *ditimpuk*

Nah, ketemu berita keren:
Nama Daddy saya, diabadikan jadi nama bagian dari sirkuit Nurburgring...

Ini nih... Beritanya.

Aih~ Manisnyaaa~~~ *kabur sebelum ditimpuk Ambu*

Nah, sekarang saya malah ngebayangin kalau nama saya yang diabadikan sebagai nama bagian sirkuit Sentul. Ga mungkin? Yee~
Namanya juga mengkhayal... :P

Eh, btw. Namanya 'Schumacher S', disingkat jadi... SS.

Severus Snape? Salazar Slytherin? Susah Semua? S... apalagi yah? S Setiawan??? *kabur sebelum ditimpuk*

Hoho. Ga boleh itu. Ga boleh nimpuk orang tua. Yang boleh cuma Ambu dan Ryorin. Trus, LuCinda, Moirae, bcoyotey, juga Ragz....

29 Maret 2007

Kamis ini bikin ngantuk.. Udah paginya diomelin karena laporan, siangnya ga ada yang menarik. Ga ada orang curhat, ga ada..
Yah, sesuatu yang bikin saya ga ngantuk.

Sampai-sampai biasanya saya ngikutin Keni kemana aja (untuk bergosip, tentunya.. bukan untuk kencan. ^^;), hari ini ngga.

Dan...

Keni: Ga jalan-jalan?
Myu: ..Ngantuk...
Keni: Oh, tidur aja kalau gitu.
Myu: Ngg... *melirik praktikan* *mlungker tidur*

Baru ga ngantuk waktu Yessi mampir ke meja Myu dan minta sesuatu ke Myu dan Keni..

Yessi: Keni.. Sabtu mau ga nginep di lab?
Keni: Ga mau ah. Maunya hari ini.. *dengan ekspresi ga jelas plus amit-amit menyebalkan* *disambit*
Yessi: Ih.. Masa aku sendirian..
Keni: Tanya aja Iman. Siapa tau dia mau..
Yessi: Katanya suruh tanya Keni..

Aih.. Dua cowok gila. :P

Lalu dengan cepat tentu saja pembicaraan soal menginap itu terlupakan, jadi pembicaraan soal TA, dan ujian... dan pinjam-meminjam buku.

Yessi: O ya, ada yang ikut Wirus ga? *Kewirausahaan, red.*
Myu: Dian ikut, kenapa?
Yessi: Mau pinjem bukunya.. Ada kan? Plis.. Ada dong.. *dengan tampang melas*
Myu: Err.. Nanti kucari dulu deh.

Dan kembali ke masalah 'menginap di lab' dan inkubasi ragi..

Yessi: Eh, betewe, sekarang hari apa?
Myu: Kamis.
Yessi: Berarti kalau 72 jam, hari Minggu dong.. Kalau Sabtu kan baru 48 jam..

.
.
.

Yessi: Masa hari Minggu sih? Atau ku-cut aja waktunya jadi 48 jam? Ah, ku-cut aja deh. Keni, ayo dong.. Mau ya..? Sabtu..
Plis..
*hening sedetik :P*
Keni: Tanya Iman aja... Eh, Minggu aja gitu? Tapi kalau Minggu, kapan saya belajar Kinetika?

*Myu timpuks Keni pake modul* -.-;

Nyindir, heh? Nyindir?

Hiks.. Dasar... Saya kan juga belum belajar... T.T

Trus, setelah Yessi pulang, datang Frisda yang iseng minjem HP-nya Keni buat miscal orang, dan iseng liat mailboxnya juga..

Frisda: No new messages?
Keni: Oh, iya. Sering penuh euy...
Frisda: Keni banyak fans-nya..
*Myu cekikikan*
Keni: Oh, iya. Maklum.. *sensor karena saya lupa apa yang dia bilang*
Frisda: Tapi fans-nya Keni mah smsnya gini, 'Keni, ajarin~'
*Myu cekikikan lagi*

Emang bener. *lol*

Lama-lama KFC (Keni Fans Club, ndul!) memang harus didirikan.. :-"

*kabur sebelum disambit*

5 April 2007

Hari Kamis lagi, dan sekarang saya yang dikerjain.. Yah, sebenernya Keni sih yang jadi korban. Tapi kok saya diikutsertakan yah? *timpuks Sisi dan Bu Fernita*

Yah, kronologisnya begini.. Myu dan Keni kan bosan memperhatikan praktikan, dan kita berdua sama-sama ngantuk, sama-sama haus, sama-sama.... Pengen cari minum. Pas ke ruang asisten, ternyata teh-nya belum datang, jadi kita nunggu aja sekalian ngobrol sama asisten lain, termasuk Sisi dan Bu Fernita. Entah kenapa, pembicaraan tiba-tiba jadi seperti ini begitu teh datang dan diminum:

Sisi: "Keni, jangan manis-manis.." (teh-nya, red.)
Bu Fernita: "Iya, tar kena kencing manis lho."
Sisi: "Ah, tapi Keni kan ga manis, makanya bikin teh-nya yang manis."
Myu: *cekikikan* "Keni emang ga manis."
Sisi: "Eh, tapi kan Keni masih diterima sama Dian..." (yah, itu maksudnya saya, dudul~!)
Keni: "Oh, iya, kan kita emang pasangan serasi." *lirik Myu* "Iya kan?"
Myu: "Apaan sih?" *blushing* (Tapi nadanya terkesan lagi sebel.. ^^;;)
Sisi: "Aih, Keni.. Kasihan banget.."
Bu Fernita: "Iya, bahkan sama Dian aja ditolak. Eh, Keni tolong bikinin teh buat saya.."
*Keni bikin teh buat Bu Fernita* --> ^^;; (Kasihan.. Untung bukan Myu yang minta tolong, Ken..)
Myu: "Aih, saya ga nolak kok.." (Yah, sejak kapan saya nolak dia? :P)

Obrolan, gosip, dll berlanjut ke hal-hal lain, sampai ada yang lihat pulpen milik seseorang tergeletak begitu saja di dekat komputer lab. Tentu, Myu jadi sasaran lagi..

Keni *memperhatikan pulpen*: "Kok kaya gini yah?"
Bu Fernita: "Itu namanya lip-liner. Itu.. yang buat bikin garis bibir.." (padahal emang jelas-jelas pulpen.. *lol*)
Sisi: "Tawarin ke Dian, Ken. Siapa tahu dia mau..."
Myu: "Kalau gratis mah Dian juga mau..."
Sisi: "Tuh, kan. Dia mau. Ya udah, sok sana, beliin buat Dian, Ken."
Myu & Keni: #$@$@$@*&*^!@&#^!#???

Untungnya waktu Sisi mampir ke meja Myu dan Keni sejam kemudian, obrolan bukan lagi tentang gosip ga jelas dan aneh-bin-ajaib antara Myu dan Keni (Yah, sebenarnya saya rela aja sih digosipin kaya gitu.. XP). Tapi...

Sisi *lihat Keni mulai iseng menggambar sesuatu*: "...Keni kan dulu pernah ikut Indonesian Idol kategori lomba menggambar..."
Anggi: "Oh, emang ada gitu?"
Sisi: "Oh, iya, ada."
Keni: "Kalau Sisi bakatnya justru membohongi orang.. Siapa aja percaya kok."
Sisi: "Iya, di CV saya kemarin juga ditulis gitu kok.."
Anggi: "Membohongi orang kan? Kenapa ga ditulis aja, keahlian: membohongi orang, memasak, dll.."
Keni: "Iya, ya. Tulis aja gitu, Si. Kan semua orang pasti percaya kamu."
Sisi: "Ah, iya. Ya udah, tar ditulis gitu deh."

ROTFLMAO.

Nah.. Ngomong-ngomong soal bakat, Myu bakatnya apa yah? Meracau dalam puisi, itu jelas. :P Ya, ya, meracau di sini juga... --;

Heh, jangan menggosipkan Myu sama Keni lagi...! *timpuks* --;

7 April 2007

Felipe dapat pole position! That’s my brother. Yay! Abang Fernando nomor dua, trus Kimi dan Akang Hamilton. Anyway~ Red and silver front rows, eh? Lucu juga.

Adik saya, terus abang sepupu saya (kan Abang anaknya Ambu, sementara saya anak Daddy Schuey... :P), terus tunangan saya, trus... sepupu jauh saya. Keren. *kabur sebelum disambit*

8 April 2007

Alonso menang~ *timpuks Ambu yang jingkrak-jingkrak karena McLaren dapet 1-2*

Hayah, yang dapet podium mah orangnya sama aja. Abang Fernando, Akang Hamilton, dan Kimi. Urutannya gitu. Kalo yang kemarin, Kimi, Abang, Hamilton...

Balapan berikutnya Hamilton, Kimi, Abang?? Kalo bener, ROTFLMAO. Lingkaran setan. *kabur*

Yah, kan keren kalau kaya gitu... *ditimpuk pembalap lain yang juga pengen masuk podium*

*Indonesian mode OFF*

50 PEOPLE I LOVED THE MOST
Well... When I dropped by a friend’s blog, MG’s blog to be sure, I saw she wrote a list of 50 people she loved the most. The list was inspired by the same list of Princess Mia’s in the Princess Diary. So, I want to make one, too, and here it is...

1. Mum, who gave birth to me and raise me until now.
2. Ryorin, who loves me very much, believe me and always willing to be a place to share.
3. Yang Ti (Mum's mommy), who always pray for my success and happy life.
4. Oma (Dad's mother), who, when she was still alive, always taking care of her children and grandchildren, including me, in a lovely manner, like someone who is taking care of beautiful flowers in the garden.
5. Michael Schumacher a.k.a. Schumi a.k.a. Schuey, who have been my inspiration for these 8 years.
6. V6, whom I loved very much for those sweet, happy songs. (OK, I know this is a group... But my love for them now are equal... XP)
7. Keni, my friend at the university, who has been a really really great friend for every people in the class all the time. (yeah, you know that you're too kind... XP)
8. Mbak Isty, my dearest sworn sister, and a friend for gossipping about *almost* everything.
9. K' Fadhony, my high-school friend, whom I respect as my own big brother.
10. Jacklin, my dearest sworn little-sister, whom I loved so much, and loves to share everything about sentai, V6, and love with me.
11. Mbak Tin, who has taken care of me when I was a little girl.
12. Cik Lisa, my respectable cousin, who has been an example on being a mother to me.
13. Pauline, my stubborn but lovely and beautiful niece.
14. Imelda, my little, cute, sweet niece.
15. Teddy, my hyperactive nephew whom I ever taken care of. (Missed you so much, Ted. Don't tell me you're enjoying Australia. XP)
16. T-tyq, one of my first friends at the university.
17. Nita, my dearest cousin, who I ever take care of, and has been a sweet girl.
18. DoR a.k.a. Amy, who owned TPS.
19. Kimi Raikkonen. (Anyone, don't tease me about the relation between 'first love' and Kimi, please. That is embarrassing.)
20. Sir Scepter a.k.a. Ian Adam Bravestone a.k.a. Greg, my TPS uncle, whose poetry I loved so much, and has been a good role model and kind mentor for me. (Except for that time, but I *no, WE* still love you~!)
21. Reinn a.k.a. Revo, my HPI friend, my lovely "little son".
22. RagDoll a.k.a. Merin, my crazy twin sister at TPS, the one who should be better known as the Smiley Queen.
23. P' Loka, my favorite biochemistry teacher.
24. Bu Dessy, who has been teaching me last two semesters.
25. Sley, my IJ friend.
26. Iman, my college friend who always tend to be selected as the class-leader in every class he is in.
27. Wak Twan, Dad's elder sister.
28. Wak Hian, also Dad's elder sister.
29. Tante Ariek, Mum's younger sister, who always love to tease me about SMS. (Don't sing that song, please... --;)
30. Lily, my HPI friend.
31. Moirae a.k.a. MoiMoi, my TPS aunt. *hugs*
32. Moccy-nee, my IJ friend, my o-neechan. (Nee-chan, gomen, I forgot to send you a happy birthday last time.. m(_._)m)
33. Maya, my college friend.
34. Nila, my college friend *too*.
35. P' Asob, my 10th grade homeroom teacher.
36. Dianne, my IJ friend.
37. Raven, also my TPS friend, one of those who were my first time friends there.
38. Katriona, again, she is my TPS friend, the one who loves nature so much. (I hope I can meet you sometime, Aunt Kat..)
39. P' Amin, my home lecturer.
40. Queen. Yeah, that's her name. (I love you, Queenie! *hugs*)
41. Umara Sophia a.k.a. Sweet Seductress, who preferred to be called Sophie.
42. White Demon a.k.a. Liz a.k.a. Elizabeth Scorzcik. (Miss you so much, girl...)
43. LuCinda. (Luv ya, LuCi!)
44. bcoyotey a.k.a. Penny. (I'll never let you go away! *g*)
45. inflames a.k.a. Flamey a.k.a. Scruffy Links a.k.a.... Whatever. *lol* *runs away from Flamey* (Hey, when will you and Sam take over the world? I can't wait...)
46. SE a.k.a. Boots. (Meow~!)
47. Fernando Alonso. (Now I can't believe you're in McLaren!)
48. Felipe Massa.
49. Arashi's Sakurai Shou.
50. PSS, a HPI friend.

Oh, well... Actually I would like to put Raidiese F. Branstein there.. *g* But since it's just the 50 *real* people I loved the most, he is uneligible. Oh, man. Poor Rai. *runs away*

Well, should I write 50 anime/manga/game/whatsoever characters I loved the most? I will, if you asked me to.

FORMULA 1 MALAYSIAN GRAND PRIX 2007 – SEPANG - REPORT
Welcome to Sepang International Circuit, the hottest circuit in the world. Literally. :P

The Saturday qualifying was absolutely great, since there were a totally close and exciting competition between Ferrari and McLaren, also between the drivers, Alonso, Hamilton, Kimi, and Massa. The result for the front row was Massa, Alonso, Kimi, and Hamilton, respectively. (Red-silver, that’s so cute~ *g*)

At the race, the start went really good for Alonso, as he could taken the first place from the pole sitter, Felipe Massa. McLaren then takes the lead, as Hamilton took the second place from the Ferrari cars which couldn’t able to maintain their position. Massa and Kimi the dropped to third and fourth, respectively.

There was a yellow flag because of a problem involving a Spyker car, but that didn’t stop Massa and Kimi from giving pressure to Hamilton. Massa almost managed to pass Hamilton, but he accidentally slipped and lost two position. (Silly Felipe... -.-;;) Kimi and Heidfeld went up to third and fourth.

Lap 14, Alonso leads with about 13 seconds (the same as Kimi last race, I guess). Massa was still battling with Heidfeld for fourth place, and Kimi was battling with Hamilton for second.

Lap 17, the pit-stop time has started, as Massa went in for a stop, followed by Alonso and Kimi one lap after. Hamilton entered the pit after Rosberg, three laps after Massa, to be exact.

Lap 20, Heidfeld leads the race, since he wasn’t pitted yet, followed by Alonso. Kimi dropped to fifth.

Lap 22, Heidfeld was in the pit, and Alonso took back the lead. Hamilton second, and Fisichella third. Kimi was fourth, and Massa sixth.

Lap 24, Kimi took back his third position as Fisichella pits. The only driver yet to pit was Coulthard in seventh place. Until this time, the race went really exciting yet also smooth. Only two drivers out of the race, Christijan Albers and Adrian Sutil, both from Spyker.

At the half of the race, Alonso leads by more than 8 seconds in front of Hamilton, and more than 20 seconds in front of Kimi. (Oh shi-! *faints*)

20 laps left and Massa still couldn’t get past Heidfeld, and Kimi still stuck in the third place. (Oh-me-gosh.)

18 laps left, and Hamilton dropped into fifth after his second pit. Two laps after that, Alonso pits and dropped to second. Massa stopped behind him and takes sixth position after the pit.

Three drivers out of the race (Coulthard was the last one..), and Kimi entered the pit on lap 41. He dropped to fourth, behind Hamilton.

13 laps left, and Nico Rosberg became the fourth man out... Of the race. Yellow flag. Alonso, Hamilton, and Kimi was the first, second, and third place, respectively.

9 laps left, and Kubica slipped off into the gravel, but he managed to went back to the track.

So, Alonso won the race, Hamilton second, and Kimi third. Behind them there were Heidfeld and Massa, for fourth and fifth place, respectively. This result makes Alonso become the number one in the driver championship with 18 points, Kimi second with 16 points, and Hamilton third with 14 points. McLaren still lead the constructor championship with 32 points, 5 points ahead of Ferrari.

It’s a hard day for Ferrari since Kimi has a problem with his engine (though he managed to get post that problem and finished the race) and that silly ‘slipping accident’ of Felipe’s, and a great day for McLaren since Alonso and Hamilton was dominating almost all the race.

That was a great work of Ferrari and McLaren, though. An exciting race. Anyway, I love Alonso, but I hate that when McLaren takes the lead in the constructor championship. Oh SHI-! *grumbles* I hate McLaren. Grr...

Oh, well. See you next week. ^^

QUIZZES – PART 1

You Should Spend Your Summer in the Mountains

You're quiet, introspective, and a great thinker.
You need a summer vacation that gets you away from the crowds and the heat.
So retreat to the mountains, where you can clear your head.


Mountains, eh? I thought it would be beach... But mountains is also cool... *g*

You Belong in Amsterdam

A little old fashioned, a little modern - you're the best of both worlds. And so is Amsterdam.
Whether you want to be a squatter graffiti artist or a great novelist, Amsterdam has all that you want in Europe (in one small city).


Er... I want to live in Switzerland instead...

You May Be a Bit Borderline...

Your mood swings make a roller coaster look tame!
When you're up, you're a little bit crazy...
And when you're down, your whole world is crashing
Scary thing is, these moods can change by the minute!


Oh well... That is so true. My mood is changing a lot everytime...

You Should Travel to China

China can satisfy your craving for many travel opportunities in one trip.
You can hang out in modern Shanghai, walk along the great wall, or visit sacred mountains.


Hmm.. I’d love to visit Japan, but maybe I could also take some cultural trip to China... Pretty nice, though.

You Are 60% Psychic

You are pretty psychic.
While you aren't Miss Cleo, you've got a little ESP going on.
And although you're sometimes off on your predictions...
You're more often right than wrong
So go with your instincts - you know more than you think


I’m a psychic? Aww. Geez. I can’t believe this. *g*

You've Changed 48% in 10 Years

You've done a good job changing with the times, but deep down, you're still the same person.
You're clothes, job, and friends may have changed some - but it hasn't changed you.


The simple answer actually is, I didn’t change a lot. Most parts of me are still the same as 10 years ago.

You Are a Pundit Blogger!

Your blog is smart, insightful, and always a quality read.
Truly appreciated by many, surpassed by only a few


Smart, insightful, and always a quality read. Is that so..?

You Should Visit Argentina

Cowboys, European food, beaches, and skiing. This country is like no other!
Learn to tango, hike across Patagonia, eat at fine restaurants... you'll never be bored.


Wow~! This is cool! I love Argentina!

Your Eyes Should Be Brown

Your eyes reflect: Depth and wisdom

What's hidden behind your eyes: A tender heart


Umm.. My eyes color is already brown... *lol* What a coincidence.

You Are 80% Perfectionist

You are a true perfectionist. You are both demanding of yourself and others.
While it's great to have goals and standards, they don't need to be sky high!


Yeah, I’m a perfectionist. ^^

Capricorn - Your Love Profile

Your positive traits:

You are serious about relationships and ready for a commitment.
You tend to help your partner attain the success they dream of.
You are a rock. Relationship problems don't seem to phase you.

Your negative traits:

Sometimes it's very hard for you to accept your partner's past.
You are emotionally reserved, and difficult to connect with.
You expect your partner to take care of you - and make cheat if they do not

Your ideal partner:

Is incredibly powerful and well respected.
Is often older than you - and could be a superior at work.
Has a good amount of money... or the ability to be rich someday.

Your dating style:

Practical. A "get to know each other" coffee date is just fine by you.

Your seduction style:

Bossy - you like to be the one in charge in the bedroom.
Slow and patient. You know that good sex takes time.
Calculating. You'll use sex to get ahead, if necessary.

Tips for the future:

Open up. A little emotional expression is a good thing in relationships.
Leap before you look. You don't have to run a cost benefit sheet on everyone you date.
Enjoy the now. No need to worry about marriage on the first few dates.

Best color to attract mate: Dark green

Best day for a date: Saturday


Aww~~~

Your Ideal Pet is a Cat

You're both aloof, introverted, and moody.
And your friends secretly wish that you were declawed!


I’m a cat, and I love cats. Great result, isn’t it?

You Are Somewhat Mature

You definitely act like an adult sometimes, but a big part of you is still a kid at heart.
While your immature side is definitely fun, you're going to have to grow up sooner or later.


I don’t think I’m somewhat mature... But maybe that’s right...

Your Aura is Violet

Idealistic and thoughtful, you have the mind and ideas to change the world.
And you have the charisma of a great leader, even if you don't always use it!

The purpose of your life: saying truths that other people dare not say

Famous purples include: Mahatma Gandhi, Martin Luther King, Jr., Susan B. Anthony

Careers for you to try: Political Activist, Inventor, Life Coach


The only part I don’t like is the careers....

.
.
.

So, we’ve come to the end of Chemistry in Life Thirty-third Edition. See you next week, and... Have a nice day!

Links to this post:

Create a Link

<< Home

LET'S TALK ABOUT...

DNA

Name: Dian Anggraini
Nick: Dian ~ Myu-chan ~ Miyuri ~ Xiao Yan Zi ~ Lady Di ~ Zeng Tian Mei ~ SC ~ Chryseis McSylvester ~ Muffin Princess
Birthdate: January 9th, 1988
Zodiac: Capricorn
Chinese Astrology: Fire Rabbit
Birthplace: Semarang, Central Java, Indonesia
Home: Nganjuk, East Java, Indonesia
Current Residence: Bandung, West Java, Indonesia
Job: Student of Department of Chemistry, Bandung Institute of Technology
Side Job: Writing Formula 1 Reports on this blog, writing poetry and short-stories...
Interests: Science (Chemistry), Music, Nature, Culture, Arts, Formula 1, MotoGP, and many more...


I LOVE YOU

~Michael Schumacher~
~Kimi Raikkonen~
~Junichi Okada (V6)~
~V6~
~Miroslav Klose~
~Sakurai Shou (Arashi)~
~Arashi~
~Felipe Massa~
~Robert Kubica~
~Ralf Schumacher~
~Zhao Wei~
~Nightwish~
~Michael Learns To Rock~
~Westlife~
~BoA~
~Bond~
~Celine Dion~
~Utada Hikaru~
~Lin Xin Ru~
~Chae Rim~
~Rubens Barrichello~
~Takuma Sato~
~Valentino Rossi~
~Daijiro Katoh (R.I.P)~
~and many more...~


MUSIC OF THE HEART

NO.1 ni nara nakutemo ii
Moto moto tokubetsu na Only one

Hanaya no misesaki ni naranda
Ironna hana o miteita
Hito sorezore konomi wa aru kedo
Doremo minna kirei dane
Kono naka de dare ga ichiban da nante
Arasou koto mo shinai de
Baketsu no naka hokorashige ni
Chanto mune o hatteiru

Sore na noni bokura ningen wa
Doushite kou mo kurabeta garu?
Hitori hitori chigau noni sono naka de
Ichiban ni naritagaru?

Sousa bokura wa
Sekai ni hitotsu dake no hana
Hitori hitori chigau tane o motsu
Sono hana o sakaseru koto dake ni
Isshou kenmei ni nareba ii

Komatta youni warai nagara
Zutto mayotteru hito ga iru
Ganbatte saita hana wa dore mo
Kirei dakara shikata nai ne
Yatto mise kara dete kita
Sono hito ga kakaete ita
Iro toridori no hanataba to
Ureshi souna yokogao

Namae mo shira nakatta keredo
Ano hi boku ni egao o kureta
Dare mo kizukanai youna basho de
Saiteta hana no youni

Sousa bokura wa
Sekai ni hitotsu dake no hana
Hitori hitori chigau tane o motsu
Sono hana o sakaseru koto dake ni
Isshou kenmei ni nareba ii

Chiisai hana ya ooki na hana
Hitotsu toshite onaji mono wa nai kara
NO.1 ni nara nakutemo ii
Moto moto tokubetsu na Only one

There's no need to be No. 1
you've always been a very special only one.

I saw many kinds of flowers
lined up in front of the flowershop.
everyone has their favorite kinds
but all of them are pretty.
Without competing to see
which was the best among them,
they were standing
straight up proudly inside the bucket.

So why then do we humans
have to compare ourselves to one another?
Eventhough each and every person is different,
why do we want to be number one?

Yes we are each..
a flower unlike any other in the world
and each and everyone of us carries a different seed
We should focus all our efforts
on trying to make that flower bloom.

There are people who are
constantly unsure of what they want,
as they laugh a little put out.
It can't be helped, all those flowers,
that did everything they could to bloom, are pretty.
when at last that person comes out of the store,
they're holding a colorful bouquet
and I see them smiling happilly as they go by me.

I never knew their name but
that day they made me smile.
we too are like flowers that bloom in places
where no one pays any attention.

Yes we too are each...
a flower unlike any other in the world
and each and everyone of us carries a different seed
We should focus all our efforts
on trying to make that flower bloom.

Small flowers and big flowers,
none are the same as one another.
There's no need to be No. 1
you've always been a very special only one.


Sekai ni Hitotsu Dake no Hana - SMAP


ACES OF THE HEART

~Hard Luck Hero - V6~
~Kinjirareta Asobi - ALI Project~
~Madoite, Kitare, Yuuda na Kamikakushi ~ Border of Death - IOSYS~
~I'm Your Angel - Celine Dion~
~Wish I Had An Angel - Nightwish~
~Seishoujo Ryouiki - ALI Project~


FRIENDS ALL OVER

~Ryorin ma chere amoureux~
Abay
Amanda
Ambu Dian
Cicha
Cornelia
Dessey
Dewi
Dhez
Dianne
Droo
El_leaved
Ghina
Githa
Herda
Ipeh
Ireth
Jenn
Jesse
Juju
Karin
Lily
Lina
Linzcky
Mami Ming
Marie Granger
Mida
Mikan
Moccy
Molly
Nana
Natsu
Nissa
Nna Sawamura
PSS
Putri Akanishi
Putri Halliwell
Qishty
Rahma
Renny
Shaven
Sigi
Sley
Sonne
Talitha
Tavy
Thy
Tina
Trinie Lupin
Upiw
Vina
Zaza


BEYOND THE VIRTUAL WORLD

Kitty's Paws Pieces
The Poet Sanctuary
The Poet Sanctuary Website
Harry Potter Bandung
Harry Potter Indonesia
Formula 1 Official Website
Kimi Raikkonen Official Website
Kimi Raikkonen Official Forum
IndoHogwarts
IndoHogwarts Official Blog
National Novel Writing Month
Cybernovel
True Friend Test
Hogwarts On Line
WWF Passport
Make Roads Safe
Free Burma!
HOL Ravenclaw
Chem-Is-Try.org
Death Eaters Indonesia
Johnnys Indonesian Forum
Popomundo
Monsters Game
El_leaved's Stories
Shaven Asylum
V6 Squad Forum
Potion Master Dungeon
Virtual Hogwarts
HeroWar


HAPPY BIRTHDAY, DARLING!

September 8
Ryou Kinomoto

September 9
Talitha Pedersen

September 10
Thiwy

September 13
Kamui Kobayashi

September 14
Maria Theresa Gow

September 17
Damon Hill

September 28
Mika Hakkinen
Lezla

..and everyone else celebrating their birthday in September...


BEHIND THE LAYOUT


Yukari Yakumo
~Youkai of Boundaries~

Original picture taken from: Touhou Imageboard



Picture modified by: -mYu-.


PREVIOUS POSTS


MYU'S FRIEND TESTS

Leaderboard
Create your own Friend Test here
Leaderboard
Create your own Friend Test here
Leaderboard
Create your own Friend Test here
Leaderboard
Create your own Friend Test here
Leaderboard
Create your own Friend Test here
Leaderboard
Create your own Friend Test here
Leaderboard
Create your own Friend Test here
Leaderboard
Create your own Friend Test here
Leaderboard
Create your own Friend Test here
Leaderboard
Create your own Friend Test here
Leaderboard
Create your own Friend Test here


THANKIES

Powered by Blogger


PhotoBucket
Oggix


CAMPAIGNS



Free Burma! Petition Widget

Name: (required)

Email:

Web:

Country:






Page copy protected against web site content infringement by Copyscape



Locations of visitors to this page
layout and all contents by :
-mYu-
(except for a few things..)
© 2008 -mYu-